EN

Digital Acquisition Specialist

Scream är en oberoende mediebyrå och expert på medierådgivning som grundades 2003 och ägs av delar av personalen. Under 2006 öppnade Scream Mediabyrå kontor i Göteborg och Malmö. 2011 startades Somersault, ett bolag med inriktning på sökordsmarknadsföring som sedan 2014 är en del av Screams digitala avdelning. Totalt består gruppen i nuläget av sju olika bolag.

Om Scream;

«Vi tror på att via marknadsföring, utmana, leda och skapa framtidens affärsframgångar tillsammans med våra kunder.

För oss är det viktigt med ett strategiskt och innovativt synsätt på reklam och kommunikation. Digital rådgivning och kreativa idéer är alltid i fokus.

Vi strävar alltid efter att ge mer och då räcker det inte alltid med hårt arbete. Det krävs engagemang, mod och energi. Vill du nå lite längre? Då har vi samma mål.»

Om tjänsten

Som Digital Acquisition Specialist kommer du att jobba som expert för både små, mellanstora och stora företagskunder i Sverige och Norden.

Du arbetar som konsult för Screams kunder och hjälper dem med att förbättra sina digitala medieköp. Detta innebär bland annat att du sätter deras medieköpsstrategi och skapar ramverk för att köpa media i olika digitala köpta kanaler, du sätter kampanjtaktik samt rekommendera förbättringar för att höja ROAS och ROI. Du kommer att delta i kundmöten för att diskutera och utvärdera kampanjresultat och föreslå förbättringar. 

Du kommer även att arbeta tillsammans med andra experter inom Scream som är specialister inom paid searchprogrammaticsocial-video- och display-kanaler

 

Vidare arbetsuppgifter:

  • Driva kundprojekt inom digitala medieköp för att öka kundens trafik och kundanskaffning
  • Presentera till kund hur annonsköp passar in i kundens övergripande digitala marknadsföringsstrategi och prioritera rekommendationer
  • Sätta strategier och KPI:er för kunders digitala annonsköp och kampanjer på olika annonsplattformar
  • Skräddarsy kundrapporter för resultat, avkastning och affärskritiska KPI:er
  • Analysera cross-channel kampanjresultat och fatta beslut baserat på kampanj- och kunddata 
  • Aktivt identifiera och föreslå kampanjförändringar för att förbättra annonsavkastning och hitta nya möjligheter för kunder att växa i sin affär genom mediaköp

V söker dig som

  • Är nyfiken och har ett öga för detaljer och fokus på att alltid leverera med hög kvalitet
  • Du har åtminstone två års erfarenhet i att skapa, sköta och optimera digitala medieköp med dokumenterat affärsvärde (antingen från byråsidan, som frilans eller in-house)
  • Du har erfarenhet av och förståelse för paid searchprogrammaticsocial-video- och display-kanaler och gärna djupare kunskap inom en eller flera av dessa kanaler
  • Du har ett starkt siffersinne och är van att analysera data set inom ramen för marknadsföring
  • Du kan kommunicera komplexa processer skriftligt och muntligt till olika produktägare för att tydliggöra utmaningar och möjligheter
  • Du har tidigare erfarenhet av att köpa programmatiskt på plattformar som Adform, Doubleclick eller andra DSP:er
  • Du är van att implementera tracking scripts via tag management system som Google Tag Manager eller liknande
  • Du har certifiering hos Google
  • Du är också bekant med analysverktyg som Google Analytics eller Adobe Analytics

Ansökan

Är du intresserad att gå vidare i rekryteringsprocessen ser vi fram emot att ta del av din CV/ansökan. Vi arbetar strikt konfidentiellt och för inte vidare några uppgifter till tredje part om vi inte har kommit överens om detta.

Anna Sundström T +46 (0) 709- 40 88 30 anna.sundstrom@nextposition.se

Victor Parman T+46 (0)-709 72 88 41 victor.parman@nextposition.se

Next Position, integritetspolicy

På Next Position värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Individens personliga integritet och säkerheten för dennes personuppgifter är viktig för Next Position som ansvarar för att se till att alla personuppgifter behandlas på ett korrekt sätt och i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Denna integritetspolicy ("Integritetspolicyn") är en samtyckeshandling och beskriver Next Positions behandling av personuppgifter. Vi ber dig därför att noggrant läsa igenom integritetspolicyn innan du delar dina personuppgifter till/med oss.

När du skickar din ansökan för denna rollen ger du oss ett begränsat samtycke vilket medför att uppgifterna du lämnar i denna ansökan då endast används för att matcha dig mot aktuell tjänsten enligt följande villkor. Efter slutförd rekryteringsprocess kommer dina uppgifter att raderas alternativt ges du möjlighet att ge fullständigt samtycke vilket medför att uppgifterna du lämnar i denna ansökan används för att matcha dig mot detta och andra uppdrag enligt följande villkor.