EN

Customer Success Manager

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 000 anställda, över 800 000 kunder och en omsättning på 8 537 miljoner norska kronor under 2017 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Nu söker vi för deras räkning en Customer Success Manager till redovisningsbranschen.

Om tjänsten

Vi söker nu en prestigelös, engagerad och kundorienterad ledare till Visma Spcs supportenhet, Customer Success.

 

Vi ser gärna att du har stor erfarenhet av redovisningsbranschen och de utmaningar som hela branschen står inför just nu. Som Customer Success Manager är du en del av ledningen för enheten Customer Success samt en del av teamet inom Customer Journey Management, där ledare från olika enheter av vår organisation ingår. Du har personalansvar för 25 medarbetare varav två arbetar som Team Managers. Avdelningen ansvarar för Visma Spcs befintliga kunder inom området strategiska partners och redovisningsbyråer. Dessa kunder är professionella användare av affärssystemen och besitter en hög kompetens inom sitt domänområde.

 

Det övergripande uppdraget för avdelningen innebär att på bästa sätt hjälpa och stötta kunderna i de utmaningar de stöter på i sitt programanvändande, men även att hjälpa och stödja dem i resan att digitalisera sin verksamhet. Dina medarbetare är specialister och rådgivare och deras uppdrag är att hitta de mest effektiva arbetsprocesserna och rätt programstöd för varje enskild kund.

 

Det ligger i ditt ansvar som ledare att se till att avdelningen levererar en kvalitativ rådgivning, som bidrar till nöjda kunder och nöjda medarbetare. Du ansvarar även för att identifiera och utveckla affärsmöjligheter inom ditt område. Detta gör du genom att kartlägga och analysera verksamhetsprocesser, identifiera förbättringsmöjligheter och utforma arbetssätt som stödjer verksamhetens mål och strategier. Uppdraget bygger på att se och förstå flöden tvärs genom hela våra organisation och fokuserat jobba med optimering utifrån flödet.

V söker dig som

För Visma Spcs är relationer bland det viktigaste man har, såväl mellan ledare och medarbetare som mellan Visma och deras kunder. Det är därför av stor vikt att du har relationsbyggande som en naturlig del i dig, samt det prestigelösa och professionella ledarskapet man förväntar sig. Du är väl grundad i dig själv med ett tryggt och utvecklat ledarskap som entusiasmerar och engagerar!

 

Du har förmågan att utveckla andra genom coachning och får energi av att se dina medarbetare utvecklas. Du är grym på att skapa en trygg och förtroendeingivande arbetsatmosfär som främjar medarbetarnas trivsel. Ditt positiva förhållningssätt speglar också av sig i ditt sätt att uppmuntra och själv bidra till nytänk och en positiv anda bland dina kollegor. Att skapa engagemang hos medarbetare och kunder är av högsta prioritet för att på så sätt bygga en win-win miljö för alla parter som man jobbar med.

 

Genom din professionella framtoning och attityd ger du din avdelning en tydlig riktningskänsla och motivation att hålla fokus på målen ni ska uppnå. I och med att du är trygg i dig själv, uppmärksammar du andras positiva insatser, men förmedlar också det obekväma när mål och förväntningar inte uppfylls. Du har ett proaktivt och strukturerat arbetssätt samt förmågan att uppmärksamma och identifiera kritiska områden. Du gillar ständiga förbättringar, och öppnar upp för att få input från dina medarbetare som kan bidra till förändring och nya arbetssätt.

 

För att lyckas i rollen hos Visma Spcs vill vi att du har erfarenhet av att jobba med kundupplevelse, både inom försäljning och service, och då gärna inom stora organisationer. Erfarenhet av redovisningsbranschen är väldigt meriterande, då man självklart vill möta sina kunders – och hela branschens utmaningar – med insikt och kompetens. Du har fingertoppskänsla när det gäller att kommunicera med andra. Du förmedlar och leder din organisation mot uppsatta mål genom genom ditt tydliga och närvarande förhållningssätt. Att vara drivande i framtagandet av nya affärsmodeller och ha förmågan att se affärsmöjligheter är en viktig del av uppdraget.

Vi söker dig som

Är du intresserad att gå vidare i rekryteringsprocessen ser vi fram emot att ta del av din CV/ansökan. Vi arbetar strikt konfidentiellt och för inte vidare några uppgifter till tredje part om vi inte har kommit överens om detta.

Anna Sundström T +46 (0) 709- 40 88 30 anna.sundstrom@nextposition.se

Karolina Arvidsson T+46 (0)-709 72 88 39 karolina.arvidsson@nextposition.se

Next Position, integritetspolicy

På Next Position värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Individens personliga integritet och säkerheten för dennes personuppgifter är viktig för Next Position som ansvarar för att se till att alla personuppgifter behandlas på ett korrekt sätt och i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Denna integritetspolicy ("Integritetspolicyn") är en samtyckeshandling och beskriver Next Positions behandling av personuppgifter. Vi ber dig därför att noggrant läsa igenom integritetspolicyn innan du delar dina personuppgifter till/med oss.

När du skickar din ansökan för denna rollen ger du oss ett begränsat samtycke vilket medför att uppgifterna du lämnar i denna ansökan då endast används för att matcha dig mot aktuell tjänsten enligt följande villkor. Efter slutförd rekryteringsprocess kommer dina uppgifter att raderas alternativt ges du möjlighet att ge fullständigt samtycke vilket medför att uppgifterna du lämnar i denna ansökan används för att matcha dig mot detta och andra uppdrag enligt följande villkor.